محمد کاظمی مدیر فروش

فروش
محمد کاظمی مدیر فروش

محمد کاظمی
مسئول مارکتینگ و فروش محصولات جدید شرکت فناوری بن یاخته های رویان با 15 سال سابقه کاری
این وبلاگ به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با محصولات و خدمات جدید بیوتکنولوژی که در کشور عزیزمان در حال تولید و انجام است، ایجاد گردیده است همچنین در این وبلاگ با مطالب مارکتینگ و فروش آشنا خواهید شد.
شماره تماس: 09194060664
پست الکترونیک: m.kazemi@rsct.ir

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۴۸ ب.ظ

12 روش تقویت حافظه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۴:۴۸
محمد کاظمی
سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۳۳ ب.ظ

تحقیقات بازار (Market research)

هدف از تحقیقات بازار، ارائه تصویری دقیق و شفاف از محیط بیرونی کسب و کار است. بازار یا صنعت مورد نظر برای تحقیقات بازار ممکن است بازار اصلی یک سازمان باشد و یا سازمان هنوز به آن وارد نشده است.

از همین رو، تحقیقات بازار معمولا با اهداف زیر صورت می پذیرد:

• شناسایی ویژگی های یک صنعت یا بازار خاص

• شناسایی بخش بندی های موجود در آن بازار

• شناسایی گرایش های مصرف کنندگان در هریک از بخش بندی های آن بازار

• شناسایی و ارزیابی نیروهای رقابتی در آن بازار

• تاثیرات شرایط سیاسی، اقتصادی، گرایش های اجتماعی و تکنولوژی بر یک صنعت یا یک بازار (تحلیل هایی مانند تحلیل PESTEL)

• تهدیدات و فرصت های محتمل در یک صنعت یا بازار و راهکارهای دوری جستن از آنها

• تعامل نقاط قوت و ضعف یک سازمان در مواجهه با این فرصت ها و تهدیدات

• ارزیابی و تحلیل رقبای کلیدی در یک صنعت یا بازار مشخص

• برگ های ورود به بازار (الزاماتی که یک سازمان برای ورود به یک بازار یا صنعت می بایست آنها را رعایت کرده و یا توانایی هایی که باید یک سازمان برای ورود به آن بازار و صنعت کسب نماید)

• برگ های برنده در بازار (مزیت هایی که یک سازمان با دستیابی به آنها امکان رقابت و سودآوری در آن صنعت یا بازار را به دست می آورد)

• سرمایه گذاری های لازم برای ورود به کسب و کار، صنعت یا بازار

• میزان رضایتمندی فعالان در بازار از آن صنعت یا بازار خاص

این دسته از داده ها و داده های دیگر، یک سازمان را در اتخاذ تصمیمات درست یاری می نماید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۳
محمد کاظمی
شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۸ ب.ظ

6 نکته کلیدی در مدیریت منابع انسانی

۱ – فرهنگ شرکت
خواه سازمان شما متوجه این موضوع باشد یا خیر،‌این یک فرهنگ است. عواملی که فرهنگ شرکت شما را تعریف می کنند شامل:‌ سبک مدیریت، نحوه روابط، محیط کار (رسمی/غیر رسمی) و نحوه برخورد با اشتباهات است. این فرهنگ هرآنچه شما انجام می دهید را تحت تاثیر خود قرار می دهد. بنابراین، مراقب فرهنگی که از سازمان خود نمایش می دهید باشید. و کارکنانی را استخدام کنید که در غالب این فرهنگ جای بگیرند.


۲ – استخدام استراتژیک

یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر سازمانی، این است که افراد مناسب را در جای مناسب خود قرار دهد. بنابراین افراد را با توجه به نگرش هایشان استخدام کنید و توانایی های مورد نظرتان را از طریق آموزش در آنها افزایش دهید. فرهنگ سازمانی خود را بشناسید، شرح شغلی کامل و واضحی داشته باشید و مدیران خود را برای مصاحبه آماده کنید تا بهترین افراد را شناسایی کنند.

۳ – به کارکنان جدید خوش آمد بگویید

بین زمانی که یک کارمند را استخدام می کنید و زمانی که کارش را شروع می کند،‌ زمان فوق العاده‌ای قرار دارد. در این بازه موقعیتی عالی وجود دارد که نشان دهید چقدر از همکاری با این عضو جدید خوشحال هستید. از مسئول کارگزینی خود بخواهید که قبل از شروع کار، برای کارمند جدید یک ایمیل خوش آمدگویی بفرستد. در روزهای اول کار با آنها جلسه بگذارید، همکاران را به آنها معرفی کنید، وسایل مورد نیازشان را به آنها بدهید و از یکی از همکارانشان بخواهید تا بر کار آنها نظارت داشته باشند.

۴ – سیستم های پاداش

پاداش کارکنان فراتر از حقوق است. بخشی از این پاداش شامل حقوق می شود،‌بخشی دیگر شامل مزایا،‌ جایزه ها، انعطاف و درک فعالیت آنها. همینکه کارمند بداند که فعالیت و تلاش‌های او دیده می شود و برای مدیریت اهمین دارد، این خودش پاداشی بزرگ است. زمانی را به کارکنان اختصاص دهید و در مورد مزایای کار و فعالیتشان با آنها صحبت کنید. بنابراین، برنامه ی کلی پاداش شما باید با استراتژی های استخدامی و همچنین اهداف شما مرتبط و سازگار باشد.

۵ – آموزش کارکنان

آموزش به کارکنان کمک می کند تا کارهای فعلی خود را به صورت موثرتری انجام دهند و برای موقعیت های بعدی آماده باشند؛ موقعیت هایی که می تواند منجر به پیشرفت سازمان هم بشوند. روش های مختلفی برای آموزش کارکنان وجود دارند. دوره های آموزشی، کارآموزی،‌ افزایش وظایف و آموزش شخصی بخشی از این روش ها هستند. البته آموزش های کارکنان باید در راستای ماموریت و اهداف سازمان باشند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که برنامه های آموزشی که مد نظر دارید هم راستا با اهداف سازمان شما است.


۶ – ارزیابی عملکرد


ارزیابی عملکرد تنها بخشی از مدیریت عملکرد است. مدیریت عملکرد روندی است که همیشه باید صورت بگیرد و شامل برنامه ریزی، نظارت مداول و ارائه بازخورد های متداول است. مدیریت عملکرد برای انگیزه ی کارکنان خیلی ضروری است و ارائه بازخورد هم یکی از ارکان اصلی آن است. ارائه بازخورد باعث می شود که کارکنان بدانند آیا کارشان را درست انجام می دهدن یا خیر و اینکه آیا نیاز است تغییری در عملکرد خود ایجاد کنند؟ بنابراین، مطئن شوید که توضیحاتی که ارائه می کنید شفاف باشند و فرض را بر این نگذارید که خود کارکنان بر این امور وافقف هستند. نکته ی آخر اینکه، ارزیابی های عملکرد باید روی نتایج تمرکز کنند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۷ ، ۲۱:۵۸
محمد کاظمی